LEGEPLADS

Foreningen har nogle meget dedikerede medlemmer som arbejder ben hårdt på at etablere en ny legeplads.

Der bliver pt søgt midler alle steder

Legepladsudvalget vil gerne stille forslag om en ny legeplads inklusiv finansiering

Om legepladsen

Den nye legeplads er tilegnet børn helt fra vuggestuealderen til de helt store børn, og vil bestå af et stort klatresystem med rutsjebane og gyngestativ med sansegynge og 2 bildæksgynger, således at børn i alle aldre kan gynge samtidig. Det hele vil bindes sammen af vores lokale kunstner Henrik Dyrreeborg Wagner, som vil lave en kunstnerisk blæksprutte i træ. Blæksprutte skulpturen vil både være en fryd for øjet og samtidig vil kunne bruges til balance og motoriske lege af alle børn. Henrik, som bor i vores forening, har været med til at lave træ kunstværket med de fem fitness skulpturer som er placeret foran Ganløse Skole og på skolestien. Alt i alt vil vi skabe et legeplads som med et multifunktionelt legemiljø, der tilbyder leg, underholdning og udfordring til børn og unge i alle aldre.

Vedligeholdelsesplan

Legepladsen opføres i Robinietræ, som betegnes som en vedligeholdelsesfri træsort. Træsorten har nemlig et højt indhold af harpiks, hvilket så at sige gør det imprægneret fra naturens side. Robinietræ er således et godt alternativ til anvendelsesformål med jordkontakt, uden at der er behov for yderligere imprægnering og behandling. Vedligeholdelsen af legepladsen er dermed kun årlig påfyldning af faldgrus som vil koste 2500 kr. per. plus en legepladsinspektion, som skal komme en gang hvert andet år, da legepladsen er offentlig tilgængelig.

De sidste år er der afsat 10.000 – 30.000 kr. til vedligeholdelse af legepladsen. Der vil derfor være en væsentlig nedjustering af budget for vedligeholdelse af legepladsen.

Finansiering

Prisen for hele projektet er på i alt 305.000 kr. Inkl. moms. 2. Udgiften dækker alt vedrørende opførelsen af projektet.

Blæksprutte40.000
Gyngestativ22.000
Legetårn med rutsjebane78.000
Faldunderlag85.000
Montering20.000
Moms60.000
Ialt305.000

Bestyrelsen i foreningen vurderer at foreningen kan betale 150.000 kr. til projektet. Derudover har legepladsudvalget søgt tilskud fra Egedal kommune på 125.000 kr. De resterende 80.000 vil legepladsudvalget indsamle gennem sponsorater fra virksomheder og lokale donationer. De lokale virksomheder kan sponsorere projektet med 5.000, 10.000 eller 25.000 kr, og vil til gengæld få deres virksomhed vist på en vejviser, som vil placeres i yderkanten af legepladsen.

Hvis legepladsudvalget indsamler endnu flere penge vil vi udvide legepladsen med endnu mere legeaktiviteter.

Hvis legepladsudvalget imod forventning ikke kan indsamle hele finansiering vil vi nedskalere legepladsens aktiviteter.

Forslag

Legepladsudvalget vil gerne stille følgende på forslag:

Vi kan etablere legeplads til en værdi af 305.000 kr. Finansiering vil bestå af 150.000 kr fra foreningen. De resterende penge vil forhåbentlig komme fra kommunen, sponsorater og fra lokale donationer. Hvis vi ikke kan skaffe pengene vil vi nedskalere legeplads elementerne. Skulle vi indsamle flere penge vil vi opskalere legeplads elementerne.

Der skal afsættes 5000 kr. til vedligeholdelse årligt.